BAZI MEDYA SİTELERİNE ERİŞİM YASAKLANDI: İŞTE ALTERNATİF ADRESLER

Fırat Haber Ajansı (ANF), Dicle Haber Ajansı (DİHA), Hawar Haber Ajansı (ANHA), Özgür Gündem, Yüksekova Haber, Sendika.org, RojNews, Rudaw ve BasNews’e erişim engellendi. 

censorship

Sendika.org sansüre rağmen susmayacaklarını açıkladı.

Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı tarafından 25 Temmuz itibariyle sitelere erişimin engellenmesi tepkiyle karşılandı. Sendika.org sitesine, sendika.tv adresi üzerinden; ANF’ye ajansafirat.blogspot.nl adresi üzerinden, DİHA’ya  dihanews.com.tr  üzerinden erişilebiliyor.

Sendika.org’ta kapatılma kararı ile ilgili olarak açıklama yapıldı. Açıklamada, “Özgür basına yönelik sansür, iktidarda kalmak için savaş çıkarmayı, bombalar patlatmayı göze alan faşist bir iktidarın halkın haber alma hakkına saldırısıdır” denildi.  Yasak kararının yalnızca bazı muhalif haber sitelerine erişimin engellenmesi olmadığı vurgulanan açıklamada, “Mücadele sürdükçe Sendika.Org da varlığını sürdürecek, susmadı, susmayacak!” ifadeleri kullanıldı. Sitede, “Dostlarımız Sendika.Org’a Sendika.tv adresinden ulaşabilir. Sosyal medyada twitter.com/sendika_org ve www.facebook.com/www.sendika.org adreslerinden haberlerimizi takip edebilirsiniz” duyurusu yapıldı.

Yasak kararı konusunda bir açıklama da Türkiye Gazeteciler Sendikası’ndan (TGS) geldi. TGS’den yapılan açıklamada, “TİB tarafından Rudaw, Erbil merkezli BasNews, Hawar Haber Ajansı (ANHA), Özgür Gündem gazetesi, Yüksekova Haber, sendika.org ve RojNews internet sitelerine getirilen erişim engeli de haber hakkına yapılan bir gasptır” denildi.

www.cepa_.org_

Arınç’ın sözlerine TGS ve Evrensel tepki gösterdi

ARINÇ’IN SÖZLERİNE TEPKİ

TGS’nin açıklamasında, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın, 24 Temmuz’da Habertürk’te katıldığı bir programda Evrensel ve Özgür Gündem hakkında sarf ettiği  “Bunlar suç makinesi. Bunlara dava açsak cezalara boğulurlar. Terör örgütünün eylemlerini öven ifadeler kullanıyorlar. Bazı isimlerle köşe yazıları yazıyorlar. Ama biz onlara bu kadar çok dava açsak bu davaları da kullanırlar. Yine çıkar aynı şeyleri yazarlar” sözlerine de değinildi.

Konu ile ilgili olarak TGS’nin açıklamasında şu ifadeler yer aldı:

“İşte Türkiye’de iktidarın basın özgürlüğüne bakışını özetleyen cümleler bunlar. Bülent Arınç’ın bunları yapmasının nedeni halkın doğru haber alması için çalışması gereken ajansı hükümetin istediğini yazan bir ajans haline getirmekti. Arınç dün de hükümet gibi düşünmeyen, hükümetin politikalarını eleştiren gazeteleri hedef aldı. Doğru haberciliğin etkili gazetelerinden olan Evrensel ve Gündem gazetelerine yönelik bu ifadelerinden dolayı Bülent Arınç’ı kınıyoruz. Çalışanlarının sendikamız üyesi olduğu Evrensel ve Gündem gazetelerinin her türlü baskıya karşı yanında olacağımızı ilan ediyoruz. “

Bülent Arınç’ın sözleri üzerine Evrensel Genel Yayın Yönetmeni Fatih Polat şunları söylemişti:

“Arınç’ın yönelttiği suçlamaların mahiyeti açıktır. Evrensel, bugüne kadar IŞİD terörüne karşı iktidarın verdiği açık desteğin dünya basınında da teşhir olduğu günlerde IŞİD’e karşı yayıncılığıyla mücadele etmiş bir gazetedir. Ve kuşkusuz 17-25 Aralık yolsuzluk operasyonu konusundaki açık tutumu da iktidarı rahatsız etmiştir. Ayrıca şunu da hatırlatmak isteriz ki Erdoğan’ın hocası Erbakan’ın karşısında ter döktüğü 28 Şubat generallerine karşı iktidarın yandaşı medya alkış tutarken, dimdik durmuş gazete de yine Evrensel’dir. Kimseden korkumuz olmadığı açıktır.”

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: